20 grudnia 2013

Wejście:
http://cospiewamy.blogspot.com/2013/12/tobie-wznawiamy.html

Przygotowanie darów:
1. Archanioł Boży Gabryjel,           D G D
Posłan do Panny Maryi.                G e G A D
Z majestatu Trójcy Świętej,           A G D A
tak sprawował poselstwo k'niej:    G D G D A
Zdrowaś Panno, łaskiś pełna,        D G D
Pan jest z Tobą, to rzecz pewna.   G e G A D

2. Panna się wielce zdumiała,
z poselstwa, które słyszała.
Pokorniuchno się skłoniła,
jako Panna świątobliwa;
zasmuciła się z tej mowy,
nic nie rzekła Aniołowi.

3. Ale poseł z wysokości,
napełnion Boskiej mądrości,
rzekł Jej: "Nie bój się, Maryja,
Najszczęśliwszaś Panno miła; -
nalazłaś łaskę u Pana,
oto poczniesz Jego Syna."

4. Jezus nazwiesz imię Jego,
będzie Synem Najwyższego -
wielki z strony człowieczeństwa,
a niezmierny z strony Bóstwa.
Wieczny Syn Ojca wiecznego,
Zbawiciel świata całego."

5. Bogu Ojcu Wszechmocnemu,
Synowi Jego miłemu
i Duchowi Najświętszemu,
Bogu w Trójcy jedynemu,
dziękujemy w uniżności,
za ten cud Jego miłości.

Komunia:
1. Zbliżam się w pokorze i niskości swej,
Wielbię Twój majestat, skryty w Hostii tej,
Tobie dziś w ofierze serce daję swe,
O, utwierdzaj w wierze, Jezu, dzieci Twe.

2. Mylą się, o Boże, w Tobie wzrok i smak,
Kto się im poddaje, temu wiary brak,
Ja jedynie wierzyć Twej nauce chcę,
Że w postaci chleba utaiłeś się.

3. Bóstwo swe na krzyżu skryłeś wobec nas,
Tu ukryte z Bóstwem człowieczeństwo wraz,
Lecz w Oboje wierząc, wiem, że dojdę tam,
Gdzieś przygarnął łotra, do Twych niebios bram.

4. Jak niewierny Tomasz twych nie szukam ran,
Lecz wyznaję z wiarą, żeś mój Bóg i Pan,
Pomóż wierze mojej, Jezu, łaską swą,
Ożyw mą nadzieję, rozpal miłość mą.

5. Ty, coś upamiętnił śmierci Bożej czas,
Chlebie żywy, życiem swym darzący nas,
Spraw, bym dla swej duszy życie z Ciebie brał,
Bym nad wszelką słodycz Ciebie poznać chciał.

6. Ty, co jak Pelikan Krwią swą karmisz lud,
Przywróć mi niewinność, oddal grzechów brud,
Oczyść mnie Krwią swoją, która wszystkich nas
Jedną kroplą może obmyć z win i zmaz.

7. Pod zasłoną teraz, Jezu, widzę Cię,
Niech pragnienie serca kiedyś spełni się,
Bym oblicze Twoje tam oglądać mógł,
Gdzie wybranym miejsce przygotował Bóg.

Uwielbienie:
Cieszcie się, weselcie się      e D G D
Śpiewajcie i grajcie Mu.       C D e (G)

1. Zagrajcie Panu nową pieśń    G D h e
Albowiem cuda nam uczynił.     G D
On zbawił nas, objawił się,        G D C e
On wierny jest dla Izraela.        D C D e

Cieszcie się...

2. Rozraduj cała ziemio się,
Śpiewajcie Mu przy wtórze cytry.
Przy dźwięku harfy weselcie się
Wobec Boga, On jest naszym Królem.

Cieszcie się...

3. Zaklaszczcie rzeki w dłonie swe,
Niechaj góry wołają radośnie.
Przychodzi Pan by sądzić nas,
On okaże swoją sprawiedliwość.

Rozesłanie:
1. Być bliżej Ciebie chcę, o Boże mój,
Z Tobą przez życie lżej nieść krzyża znój.
Ty w sercu moim trwasz,
Z miłością Stwórcy ziem
Tulisz w ojcowski płaszcz, chroniąc mnie w nim.

2. Być bliżej Ciebie chcę na każdy dzień,
za Tobą życiem swym iść jako cień.
Daj tylko, Boże dusz,
obecność Twoją czuć,
myśl moją pośród burz na Ciebie zwróć.

3. Choć jak wędrowiec sam idę przez noc,
w Tobie niech siłę mam i w Tobie moc,
gdy czuwam i wśród snu,
czy słońce jest, czy mrok
niechaj mnie strzeże Twój, o Panie, wzrok.

4. Być bliżej Ciebie chcę i w śmierci czas,
gdy mnie już będzie krył grobowy głaz.
być bliżej Ciebie chcę
to me pragnienie czuj,
bom ja jest dziecię Twe, Tyś Ojciec mój.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz